להרשים את הבוס בעבודה

כריזמה קלאב

קרה לך פעם שככל שניסית להרשים את הבוס יותר ככה הרגשת שהוא מתרשם ממך פחות? זה קורה כל הזמן במקום העבודה, תמיד יש את העובד שמתאמץ להרשים את הבוס אבל דווקא אותו הבוס מעריך הכי פחות. למה זה קורה?

תובנה חשובה
אנחנו לא מתרשמים ממי שמתאמץ להרשים אותנו. ככל שעובד מתאמץ להרשים את הבוס יותר, כך הבוס יעריך אותו פחות.

כשמישהו מתאמץ להרשים אותנו, אנחנו חושבים לעצמנו: "אם הוא היה משהו מיוחד באמת הוא לא היה צריך להתאמץ כל כך להרשים" וזו הסיבה שכל דבר שנראה לבוס כמו מאמץ ישיר להרשים אותו משיג דווקא את התוצאה ההפוכה. אז מה עושים? איך אפשר להרשים את הבוס בלי להיראות מתאמצים מדי? במדריך הזה אלמד אותך את 3 הדרכים הטובות ביותר לעשות את זה.

להרשים את הבוס על ידי הוכחה חברתית

הרושם שיש לבוס עליך מושפע מאוד מדעות של אחרים. אם עובדים אחרים מכבדים ומעריכים אותך זה יגרום גם לבוס להתייחס אליך בכבוד ובהערכה, אבל אם עובדים אחרים לא מייחסים לך חשיבות, יש סיכוי גבוה שגם הבוס ירגיש ככה. זה כוחה של הוכחה חברתית.

הוכחה חברתית (המוכרת גם בשם השפעה חברתית) היא תופעה פסיכולוגית וחברתית שבה אנשים מחקים את פעולותיהם של אחרים בניסיון לשקף התנהגות נכונה במצב נתון. ההוכחה החברתית נחשבת בולטת במצבים חברתיים מעורפלים שבהם אנשים אינם מסוגלים לקבוע את אופן ההתנהגות המתאים, והיא מונעת על ידי ההנחה כי לאחרים יש יותר מידע על המצב הנתון (ויקיפדיה).

ההגדרה הזו מסבירה לנו בדיוק למה לדעות של עובדים אחרים יש השפעה משמעותית כל כך על הרושם שיש לבוס עליך. הבוס מרוחק מהעובד ולא מכיר אותו לעומק בעוד שעובדים אחרים קרובים אליו ויודעים עליו הרבה יותר – זהו בדיוק המצב שבו הוכחה חברתית הופכת להיות גורם קריטי והתוצאה היא שהבוס מסמתמך באופן ניכר על דעות של אחרים כדי לגבש דעה עליך.

תובנה חשובה
לדעות של עובדים אחרים יש השפעה משמעותית על הרושם שיש לבוס עליך.

זו הסיבה שיחסים טובים עם יתר העובדים הם נכס – הוכחה חברתית שגורמת לבוס לשים לב אליך יותר ולחשוב: "אם כולם מכבדים אותו, כנראה שמדובר בעובד כישרוני במיוחד". השאלה שנותרה אם כן, היא איך יוצרים הוכחה חברתית במקום העבודה? הנה שתי דרכים אפקטיביות:

להרשים את הבוס בעקיפין בדיונים וישיבות

בהרבה מקומות עבודה מתקיימות ישיבות באופן קבוע והעובדים נלחמים בהן על תשומת הלב של הבוס. הם מנסים לומר דברים חכמים ולהרשים אותו, אבל כמו שאמרנו כשמישהו מתאמץ להרשים זה דווקא משיג את התוצאה ההפוכה. במקום זה, המטרה שלך צריכה להיות דווקא להרשים את האנשים האחרים שיושבים בשולחן. לדוגמה אם הבוס שואל אותך שאלה כדאי לכוון את התשובה לכל הנוכחים ולא רק אליו. באופן פרקטי, זה אומר ליצור קשר עין עם הבוס במשך כמה שניות, אבל אז להעביר את המבט גם ליתר האנשים שיושבים בשולחן ולהתאים את התשובה שלך גם אליהם.

להעביר הרצאה ליתר העובדים

אחד הדברים האפקטיביים ביותר הוא לבקש להעביר הרצאה ליתר העובדים ואם אפשר להזמין להרצאה גם את המנהלים והבוס. עם זאת, אפילו אם לא הצלחת להביא להרצאה את מי שרצית להרשים – זה בסדר גמור – כי אם ההרצאה הייתה מרשימה השמועות עליה יגיעו בסופו של דבר אל כולם.

להרשים את הבוס בעזרת שפת הגוף

מי מרשים יותר, עובד שאומר שיש לו ביטחון עצמי גבוה או עובד שמציג שפת גוף שמשדרת ביטחון עצמי גבוה?

כמובן שהשני. כשעובד מספר על התכונות החיוביות שלו זה לא אמין כי ברור שהאינטרס שלו הוא לקדם את עצמו. לעומת זאת, כששפת הגוף של העובד משדרת תכונות חיוביות זה הרבה יותר אמין כי הוא לא מנסה להרשים מישהו בצורה ישירה – אנשים רואים את שפת הגוף שלו ומושפעים ממנה בצורה עקיפה.

כדי לשדר ביטחון בשפת הגוף שלך במקום העבודה, יש שני הרגלים שחשוב לאמץ:

יציבה מרשימה שמשדרת ביטחון

רוצה לראות שינוי מיידי באופן שבו אנשים מתייחסים אליך? כל מה שצריך לעשות זה לשנות את היציבה שלך. לדוגמה, בתמונה המצורפת אפשר לראות את ג'ימס בונד מימין ואת השחקן שמגלם את הדמות משמאל. בתמונה מימין היציבה של בונד משדרת ביטחון עצמי גבוה:

שפת גוף שמשדרת ביטחון
  • הגב שלו זקוף
  • הכתפיים משוכות לאחור ומטה
  • החזה רחב
  • המרפקים רחוקים במקצת מהגוף
  • הרגליים מפוסקות (טיפה יותר מרוחב כתפיים)

מכל הסימנים, חשוב לשים לב במיוחד לכתפיים כי יש להם את ההשפעה הגדולה ביותר על שפת הגוף שלך. כתפיים שמוטות גורמות לגב להתעקל ולחזה לקרוס פנימה. כתוצאה מכך, הנשימה שלך תהיה רדודה ושפת הגוף שלך תשדר חולשה. לעומת זאת, אם הכתפיים שלך משוכות לאחור ומטה, הגב שלך יזדקף והחזה יתרחב כך שהנשימה שלך תהיה עמוקה יותר ושפת הגוף שלך תשדר עוצמה. אפשר לשים לב להבדלים בין הדמות בונד מימין שהכתפיים שלה משוכות לאחור ומטה לשחקן דניאל קרייג משמאל שהכתפיים שלו שמוטות.

אני ממליץ לך לאמץ יציבה בטוחה ולעמוד עם גב זקוף, כתפיים משוכות לאחור, חזה רחב, מרפקים רחוקים במקצת מהגוף ורגליים פסוקות (טיפה יותר מרוחב כתפיים) ולשים לב לשינוי. לא רק שאחרים יתייחסו אליך יותר בכבוד אלא גם שהתחושה הפנימית שלך תהיה הרבה יותר יציבה ובטוחה.

רוצה לקבל טיפים נוספים בנושא שפת גוף ישירות לווטסאפ?


ללחוץ כאן

הליכה שמשדרת שליטה במצב

יש סיכוי גבוה שתפגוש עובדים אחרים או את הבוס במסדרונות ולכן חשוב לשים לב לצורת ההליכה שלך ולוודא שהיא משדרת ביטחון. הדרך הפשוטה ביותר לשדר ביטחון בצורת ההליכה היא להאט את הקצב.

רוב העובדים חושבים שכדאי להם למהר ממקום למקום כדי לשדר לאחרים שהם עובדים במרץ, אבל מה שהם לא מבינים זה שהרושם שמתקבל הוא שהם לחוצים ולא בשליטה. במקום זה אני מציע לך ללכת בקצב טיפה יותר איטי מהרגיל ולשדר שליטה וביטחון. גם אם קיבלת משימה דחופה אין צורך לרוץ לשום מקום, הכל בשליטה ויש לך את מה שנדרש כדי לעמוד במשימה.

תובנה חשובה
שפת הגוף היא כלי עוצמתי שיכול לעזור לך לבלוט בעבודה ולהרשים את הבוס – חשוב לשים לב אליה ולהרגיל את עצמך ליציבה והליכה בטוחה.

לאסוף המלצות

אם המטרה שלך בלהרשים את הבוס היא בסופו של דבר לקבל קידום בעבודה או לבקש העלאה במשכורת אני ממליץ לך בחום להתחיל לאסוף המלצות. הרבה אנשים מודעים לכוח של המלצות כשמדובר בראיונות עבודה אבל מעט מאוד אנשים מודעים לאפשרות להשתמש בהמלצות כדי לקבל קידום או העלאה במשכורת. עובד שנכנס לשיחת קידום עם קלסר מלא בהמלצות ירשים את הבוס הרבה יותר מעובד שמדבר על ההצלחות שלו בשם עצמו.

תובנה חשובה
כשעובד מדבר על עצמו הוא לא אובייקטיבי ולכן הדברים שהוא אומר פחות אמינים.

אם כן איך מבקשים המלצות? בכל פעם שיוצא לך לעבוד עם עובד אחר לאורך זמן ממושך, בין אם מדובר בעובד בכיר ממך או בעובד במעמד זהה לשלך, כדאי לבקש המלצה. הדרך הכי קלה ואלגנטית לעשות את זה היא להעלות את הנושא כבר בתחילת העבודה. אפשר לומר משהו כמו: "בסוף הפרויקט אני אשמח לקבל ממך פידבק מפורט" ואז ככל שמועד סיום הפרויקט מתקרב להעלות את הנושא שוב ולומר: "זוכר שאמרתי לך שיהיה חשוב לי לקבל ממך פידבק מפורט בסוף? יהיה לך זמן השבוע לשלוח לי למייל נקודות לשימור ושיפור והמלצה שאוכל לתייק אצלי?"

בנוסף, שווה להדגיש שהיית רוצה לקבל שני מסמכים נפרדים – אחד עם הנקודות לשימור ושיפור ואחד עם ההמלצה.
*הסיבה שאנחנו מבקשים גם נקודות לשימור ושיפור ולא רק המלצה היא כדי לרכך את הבקשה ולא ליצור את הרושם שההמלצה חשובה לנו יותר משיפור עצמי.

אם התפקיד שלך מערב עבודה עם לקוחות החשיבות של לאסוף המלצות גדולה אפילו פי שתיים. במקרה הזה הדרך לבקש המלצה היא זהה: להעלות את הנושא בתחילת העבודה ואז להזכיר שוב לקראת סיום.
*במקרה הזה היות ובקשת המלצה מלקוח היא דבר נהוג ומקובל, אפשר לשוחח על הנקודות לשימור ושיפור בעל פה ולבקש רק את המלצה בכתב.

להרשים את הבוס: סיכום

  • ככל שעובד מתאמץ להרשים את הבוס יותר, כך הבוס יעריך אותו פחות.
  • לדעות של עובדים אחרים יש השפעה משמעותית על הרושם שיש לבוס עליך.
  • הדרך האפקטיבית ביותר להרשים את הבוס היא בצורה עקיפה, באמצעות הוכחה חברתית.
  • שפת הגוף היא כלי עוצמתי שיכול לעזור לך לבלוט מעל לכל העובדים ולהרשים את הבוס – חשוב לשים לב אליה ולהרגיל את עצמך ליציבה והליכה בטוחה.
  • כשעובד מדבר על עצמו הוא לא אובייקטיבי ולכן הדברים שהוא אומר פחות אמינים, לכן מומלץ לאסוף המלצות שידברו בעד עצמן.
מה דעתך?
  • שימושי 🛠 (3)
  • חידשת לי 💡 (2)
  • מטורף 🤯 (1)
  • משעמם 😴 (0)
  • לא אהבתי 👎 (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.